Wednesday, September 7, 2011

Raya, 13 Weeks Update & Kempunan Ketam

Assalamualaikum,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kengkawanss :D

Macamana raya as mak buyong? Apa yang berbeza? Raya as new mommies pulak macamana? Mesti tak menang tangan dok melayan telatah si kecik kan kan..

Raya aku sama aje. Perut kan tak membuyong lagi, makanya, sama aje lah hehe.. Cuma masa raya tu, I was in my 12 weeks and tetiba pulak la kan, jadik loya-loya, pahit mulut, pening-pening, nak muntah etc etc.. Nak muntah je, muntahnye tidak.. Tension betul!  So tak berapa nak enjoy raya. Ada masanya aku lagi suka tido daripada kuar jalan-jalan beraya. Alah, kalau kuar beraya pon, bukan aku dapat duit raya kan? Kena hulur duit raya ada laaa..

Aaa sembelit aku dah okkay! Kihkih.. Kes sembelit kena update kan. Aku makan lactalose yang doktor bagi macam tak berkesan jek! Hampehs.. Yang membolehkan sembelit ni boleh hilang sebabnya ialah aku makan pisang banyak banyak dan banyak. Kat rumah mak aku, stok pisangnye sangat lebat! Jadi, dapatla aku makan dan melawaskan apa yang tak lawas tu hehehe.. Alhamdulillah, kalau tak, memang seksa! :'(

Now dah back to work, and I'm officially in my 13 weeks, dah masuk 3 bulan dann.. minggu depan, gonna say bye bye to trimester one heeeee.. Perut err entahla, tak rasa pun lagi baby bump. Perut aku kan dah sedia ada buncit, tak taula tu buncit baby ke buncit angin ehe.. Baby gerak-gerak lagila belum rasa. Selalunye week 20 and above baru dapat rasa kan? Takpelah, hopefully baby sihat walafiat dalam perut mama ye.. 21 September kita pegi check :)

Eh.. aku dah lama tak minum susu laaa.. Rasa bersalah pulak dengan baby. Bekalan susu terputus masa hujung bulan puasa haritu. Belum ada kesempatan nak beli. Sorry ye darling, nanti mama beli and minum hari-hari!

KEMPUNAN KETAM. Sedih :'(

Raya haritu mention kat mak.. Tapi mak diamkan aje uhukuhuk.. Entahle, susah kot nak dapat kat pasar. Aku pon tak pegi pasar. Sebab time raya pasar kan macam sesak je. Pastu bagitau husband. Dia bagi harapang. Katanya, "nanti kita pegi cari kat Kuala Besut.." Tapi sampai sudah tak pegi. Dia diamkan aje. Lupe kot. Aku pon malas nak cakap banyak-banyak kali. Mother in law ada tanya, "Wani teringin nak makan ape?" Nak aje jawab laju-laju dan kuat-kuat, "KETAM!!" Tapi..... seganla... ketam kan salah satu makanan yang mahal juga harganya.. Seganla nak bagitau mak mertua. Kang dia kata menantu dia nih selera raja pulak kan. Nak mahal-mahal aje.... Sudahnye, aku kempunan nak makan ketam sampai ke harini. Huwaaaaaaaaaaaaaa~ :'(

Minggu depan, seminggu kat Sabah. Kat Sabah ketam murah kann??? Teringat masa pegi Kuala Penyu dulu. Makan kenduri lauk ketam weh!! Gile ahh.. Semenanjung mana ada macam tu.. Sah ketam kat Sabah murah. Tak kiraaa.. seminggu kat Sabah, seminggu la aku nak makan ketam!!!!!!!!


No comments:

Post a Comment