Thursday, September 22, 2011

Bercakap dengan Baby dalam Perut

Assalamualaikum,

Ibu-ibu yang dah banyak experience selalu berpesan kat aku, "cakap-cakapla dengan baby tuu... Biar dia dengar suara mak dia.."

Erm.. aku penah gakla try cakap-cakap. Pastu rasa lain macam. Macam cakap sorang-sorang dan tiba-tiba rasa malu dengan diri sendiri terbit haha *mengong*

Pastu aku takut kalo-kalo orang dengar aku dok cakap dengan baby. Takut bunyi macam gedik-gedik gitu. Malu la kan kalo orang kata aku gedik..

So instead of talking out loud, aku cakap dalam hati je...

Persoalannya ialah, baby dengar tak kalo aku cakap dalam hati?

Err.. anyone knows the answer? huhu

5 comments:

  1. opkos they know...ALLAH is the best connection...dlm hati, ALLAH tau, so baby pon tau....

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..baby mesti paham,ala amal,kalau malu kan,masuk dlm bilik bersembangla dgn baby,dulu yun malu gak even dgn suami sendiri,lama2 die pn join jugak!hehe~

    ReplyDelete
  3. mai
    kan kan.. opkos baby know kan :)

    yun
    saya nih pemalu hikhik..

    ReplyDelete
  4. masa mengandung dulu kita pn ckp2 jugak dgn baby tp x selalu.. kdg2 sedih ngadu ngn baby dlm perut. Bila buat camtu rasa mcm baby tu bg kekuatan jer kt kita..

    ReplyDelete
  5. lekat lekit
    huhu tula.. rasa macam baby pujuk kita....

    ReplyDelete