Tuesday, May 29, 2012

Petua Untuk Mendapatkan Anak Perempuan

Assalamualaikum,

Ehem... anak lelaki dah ada.. Kalau nak pregnant lagi of course nak anak perempuan pulak kan? Jom intai tips nak dapatkan anak perempuan.. By the way, kita hanya mencuba, Allah SWT yang tentukan semuanya..


FAKTOR PERSETUBUHAN

1. Mula-mula anda perlu mengenali sperma X dan sperma Y. Telur/Ova yang dikeluarkan setiap bulan mengandungi chromosome X. Yang menentukan jantina adalah sperma yang berjaya mempersenyawakan ova yang telah dikeluarkan tersebut. Jika sperma X berjaya, maka jantinanya adalah perempuan (XX) dan jika sperma Y yang berjaya, maka jantinanya adalah lelaki (XY).


2. Jika dibandingkan dengan sperma Y, sperma X adalah lebih besar saiznya dan bergerak agak pasif dan lambat, walaubagaimanapun ia boleh hidup lebih lama dan mampu bertahan dalam persekitaran yang berasid. Sperma Y pula lebih kecil, bergerak lebih pantas akan tetapi tidak mampu bertahan lama terutamanya dalam medium berasid.

3. Melihat pada sifat sperma X yang pertama, ianya bersaiz besar dan pergerakannya lebih lambat berbanding sperma Y. Oleh disebabkan itu, persetubuhan seelok-eloknya dilakukan 2-4 hari lebih awal daripada tarikh ovulasi dijangkakan berlaku dan elakkan persetubuhan semasa waktu ovulasi. Seandainya persetubuhan dilakukan pada hari ovulasi, sperma Y akan sampai lebih awal dan mempersenyawakan ova. Jikalau kita melakukan persetubuhan beberapa hari lebih awal, sperma Y telah mati, walaubagaimanapun sperma X masih mampu lagi bertahan dan dapat mempersenyawakan ova yang baru dikeluarkan itu.

4. Kedudukan penetrasi semasa ejakulasi dilakukan juga boleh memainkan peranan. Sekiranya penetrasi tidak begitu dalam semasa ejakulasi, sperma terpaksa melalui perjalanan yang lebih jauh dan ini memberikan sedikit kelebihan kepada sperma X kerana ia mampu tahan lebih lama jika perjalanannya lebih jauh. Penetrasi yang dalam serta ejakulasi yang sangat hampir ke pintu rahim akan membantu sperma Y agar sampai lebih awal ke ova kerana pergerakannya yang lebih pantas itu.

5. Melihat kepada sifat yang kedua, sperma X mampu bertahan lama dalam medium berasid. Mencuci di bahagian dalam faraj secara “vaginal douching” menggunakan air yang berasid seperti produk “Summer’s Eve-jenis Water and Vinegar” 30 minit sebelum persetubuhan juga dapat memberikan kelebihan pada sperma X kerana sperma Y tidak mampu bertahan lama dalam keadaan berasid.

FAKTOR PEMAKANAN


a. Faktor pemakanan secara teori juga boleh meningkatkan tahap keasidan di dalam faraj, lebihkan makanan yang meningkatkan keasidan seperti jagung, oat,roti, nasi, spaghetti, macaroni, buah zaitun, plum, prune, pelbagai jenis kekacang seperti kacang soya, kacang kuda, kacang dhal, kacang merah, hasil tenusu seperti mentega, keju, aiskrim, mentega kacang, gajus, walnut, daging merah, sardin, kopi, minuman bergas, Coca-cola dan banyak lagi.

b. Anda juga perlu mengurangkan makanan yang meningkatkan kealkalian badan seperti sayur-sayuran seperti alfalfa, brocolli, kobis, kobis cina, saderi, timun, terung, bawang putih, salad, cendawan, bawang, bayam, labu, spirulina, keledek, tomato. Buah-buahan seperti epal, pisang, kelapa segar, buah kurma dan buah tin kering, tembikai, tembikai susu, pear, kismis, strawberry, buah-buahan sitrus, almond, buah berangan, rempah-ratus seperti rempah kari, kayu manis, halia, garam laut, herba-herba, jus buah-buahan, jus sayur-sayuran, air mineral dan banyak lagi. Walaupun buah-buahan sitrus berasa masam tetapi ia bertindak meningkatkan kealkalian badan.

Walau bagaimana pun, tidak perlu anda makan semuanya dari kategori makanan berasid, cuma pastikan makanan yang diambil lebih daripada kategori berasid. Ini mungkin perlu sedikit penyesuaian dan anda perlu belajar makan makanan yang anda kurang gemari.


Dah tau petua ni, blehla cuba try test ye. Aku belum lagi. Sabar dulu. Tunggu Shaheem besar. Tapi kalau ditakdirkan pregnant lagi dalam masa terdekat, aku terima dengan hati terbuka.. Cewaahhh padahal cuak gak ni kalo mengandung lagi :P

7 comments:

  1. tengah merancang nak dapat kan girl pulak.. thanks for the info. boleh cuba try test nih!!

    ReplyDelete
  2. siap print akak dik..hihih..akak tunggu Fayel besar..lg pun czer mmg kena jarak

    ReplyDelete
  3. saya nak baby boy?? xde ke? hehehehe....

    ReplyDelete
  4. huhu.dulu sy try nak girl2 dulu tp hubby nak baby boy.jadi mmg sperma Y la yg berjaya even maknya makan buah berasid la apa nk girl.nnti baby boy sy besar dulu br cuba lg.huhu

    ReplyDelete
  5. heheh, terbaik punyer tips!
    tapi nanti dulu la ek..tunggu si kembar besar dulu.. :P
    itupun kalau sanggup nak pregnant lagi..heheh :)

    ReplyDelete
  6. Bby boy da ada. Skg pegnant lg. Arap2 gurl la plak tp xsempat nk ikut petua sb tetiba je pegnant ni. Mcm mn nk dpt gurl jgak?

    ReplyDelete
  7. Bby boy da ada. Skg pegnant lg. Arap2 gurl la plak tp xsempat nk ikut petua sb tetiba je pegnant ni. Mcm mn nk dpt gurl jgak?

    ReplyDelete