Saturday, November 5, 2011

Orang Susu S26 Call!

Assalamualaikum,


Aku dah bawak balik kampung. Niat nak bagi kucing minum belum tercapai cos my mom tak bagi ehehe.. Dia kata biar dia je minum. Hari ape eh aritu, dia buat kopi. Then in her cup, she added in the milk. Still, the smell is there! Gila kuat bau hanyir tu wuhuhu.. Selamba dot dot je mak aku minum.... Mak cakap ok je rasa dia? Huahua haibat la mak saya. Kagum sekejap ehe.. So ini menunjukkan, tak semua orang ada masalah macam aku.. Maybe for me, the milk taste bad, but for others, it tastes yummy. Kan?

Anyway, semalam, I received a call. Aku ingat sape. Dalam pikiran dok ingat one of the company yang aku apply job call. *Yes, I am seriously looking for jobs now*. Tapi aku silap...

Seorang gadis manis di talian.. "Hello, ini Puan Alwani ke?"
Aku: Ye..
Dia: Puan Alwani, saya dari Wyeth. Puan Alwani ada beli susu kami kan? Untuk anak ke?
Aku: A'ah ada beli, untuk saya sendiri.
Dia: Ohh, puan mengandung ye? Dah berapa bulan?
Aku: A'ah mengandung, 4 bulan lebih.
Dia: Tahniah puan. Bila ye due date?
Aku: 10 Mac 2012
Dia: Ok ok.. Ni puan beli ni promoter yang promote ye. Macamana ye puan susu tu?
Aku: *Masa ni dah teragak-agak nak jawab ape. Nak tipu ke nak bagitau benda betul haha* A'ah promoter yang promote. Ok je, saya minum susu tu selang seli dengan susu lain. *Hamik ko jawapan tak jujur hahaha*
Dia: Oh, baiklah puan. Macam ni puan, puan bleh hubungi kami dan bercakap dengan jururawat kami kalau puan ada apa-apa masalah bla bla bla...

Aku masa tu ye kan aje lah hihihihihih.. Perbualan kami stop macam tu la, dia suruh call kalo ada masalah. Dia ada mintak address aku sebab nak hantar risalah. Aku cakap sorila, saya baru pindah, tak tau alamat ehe.. Ni memang tak tipu. Alamat umah kat Sabah memang aku tak tau. And summore leceh, surat kat sana takde orang jaga. Posmen letak kat post guard je, then takde sape hantar atau letak surat tu kat pigeon hole rumah. Kalau nak hantar surat ke ape, kena hantar kat alamat ofis husband. Leceh kan?

Itulah dia, perbualan aku dengan customer service Wyeth. Nasib baikla dia sweet sweet je. Bagus bagus ehe.. Maafla terpaksa bagi kenyataan palsu huahua... Saya minum jugak susu tu, tapi sekali je.. Tak kena dengan tekak saya. Mak saya okkay. Cuma dia tak pregnant or breastfeed baby la.. Mak aku cakap, "agaknye mak boleh minum sebab deria bau mak dah tak kuat.." Hahahah mak mak....

Ada tak mommies yang minum susu S26 Mama ni? Ok tak??

2 comments:

  1. alamak tak perasan pulak ada brand susu ni..

    ReplyDelete
  2. saya pun tercengang seketika bila ko cakap ko beli susu ni hari tu. nasib saya beli anmum. hihi.. dah la memang jenis tak minum susu saya ni. :)

    ReplyDelete