Tuesday, November 29, 2016

SS No 3 is Coming Soon!

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, tahun depan insyaallah, akan ada SS no 3 in our family ☺ Aku dah 15w pregnant sekarang. Alhamdulillah.

Me and husb memang plan nak ada baby pun. Alhamdulillah kalini tak lama kami ttc. Berkat doa dan usaha serta rezeki Allah nak bagi kan. Syukur.

Aku last period on 12 Aug. The next month patutnya 12 Sept periodla tapi period tak muncul2. Aku dah agak dah aku pregnant sebab period aku memang regular. Kalau lambat sikit tu memang pregnant lah tu. Confident hehe

18 September aku buat UPT test tu kat rumah. Awal2 pagi sebelum solat subuh dah test. Excited yang amat 😁

Alhamdulillah. Clear double line nya..

Ni scan masa 12w

Single je. Ingat kembar. Hahaha berangan nak anak kembar..

Due date kalau ikut LMP insyaallah 19 Mei 2017.

Alahan.. aku ni kira lucky sebab dari 1st pregnancy aku takde alahan yang berat sangat. Tapi kalini macam lain sikit. Ada jugakla muntah muntah huhu. Pastu aku selalu sakit kepala, pening. Satu lagi selalu semput. Tercungap2 kadang2.. Faktor usia kot ni ek huhu..

Time gagah memang aku ligat ke sana sini. Macam tak pregnant pun ya. Siap boleh dukung Shafina naik turun tangga pegi hantar amik abang dia sekolah. Time tak larat haaaa.. memang terbaringla aku. Rumah pun macam tongkang pecah.

Sekarang dah masuk 2nd trimester dah kurangla sikit rasa pening dan loya tu.. Semoga smooth jela pregnancy kalini kan. Insyaallah. Doakan aku ye kawan2 😊

posted from Bloggeroid

8 comments:

  1. Alhamdulillah..tahniah dear :)..tahun dpn sama2 dpt baby la kita ..hihi

    ReplyDelete
  2. Sonoknya nk dpt baby...tapi nak preggy n bersalin tu ku belum ready 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu daku pun bab bersalin debor2 jugak ni. Takuttt

      Delete
  3. tahniah amal...due kite awal skit..awal april..hopefully baik2 saje pregnancy kali ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq yana. Tahniah juga ya 😊 insyaallah semoga semuanya baik2 saja dan dipermudahkan nanti time bersalin.

      Delete
  4. Ya Allah. Tahniahhh amalll. Hebat2 korg. X mampu nk kejar.

    ReplyDelete